TERRA_RIGA
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
 
Суббота, 15.12.2018, 07:38
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Архитекторы [3]
архитекторы Риги и их проекты
внутренние дворы [3]
Деревянные дома [0]
Культовые сооружения [1]
Музеи [4]
Общепит [1]
Кафе, рестораны и пр.
отдельные дома и объекты [7]
парки и скверы [4]
Развалины [0]
улицы [2]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Форма входа
    Главная » Статьи » Улицы, дома и объекты Риги » отдельные дома и объекты

    PĀRSKATS PAR RĪGAS TILTU VĒSTURI
    История рижских мостов. Обзор. 


    1. Лайву мост (лодочный) Laivu tilts (1701-1710)
    Этот мост повелел построить шведский король Карл XII, для того, чтобы можно было переправлять военные силы через реку. Он опирался на плавающие деревянные лодки. Зимой мост демонтировали и оставляли в Агенскалнском заливе. Весной 1705 года наводнение снесло мост в море. Он был восстановлен, но не использовался из-за длительной военной осады.

    2. Наплавной мост Plosta tilts (1714-1896)
    Он находился на месте сегодняшнего каменного моста. Длина 646 m, ширина 12,8 m. На зиму мост снимали.

    3. Старый железнодорожный мост Vecais dzelzceļa tilts (Dzelzs tilts) (1872-1924)
    Tiltam bija izgriežami posmi kuģu satiksmei. Dzelzceļa satiksmes starplaikos tiltu varēja izmantot arī gājēji un pajūgi. Vasarā tilts citai satiksmei bija slēgts 18 stundas diennaktī, ziemā – 11 stundas. Kad uzcēla jauno dzelzceļa tiltu, veco nopirka pilsēta. 1917.gada rudenī, atkāpjoties no Rīgas, sapieri uzspridzināja trīs tilta posmus, bet vācieši to atjaunoja un izmantoja dzelzceļa satiksmei. 1920. gada martā ugunsgrēks iznīcināja koka pagaidu posmu. 1924. gada pavasara palos tika sagrauti koka pagaidu posmi. Vecā tilta pārbūve un atjaunošana līdzekļu trūkuma dēļ tika pabeigta 1938. gadā. Tiltu nosauca par Zemgales tiltu.

    4. Pirmais pontontilts (1896-1915)
    Sākumā tas bija paredzēts pajūgiem un gājējiem. To apgaismoja petrolejas lampas. Vasarā tilta vidū bija peldvieta. Pavasara palu laikā tiltu izņēma. 1915. gadā tiltu evakuēja pa jūru uz Pērnavu, bet vētras laikā lielāko daļu izmeta Igaunijas krastā.

    5. Jaunais dzelzceļa tilts (1914-1944)
    Vecais dzelzceļa tilts ar vienām sliedēm neapmierināja pieaugošo vilcienu plūsmu. Jauno tiltu būvēja 5 gadus. Tas atradās 28 – 37 metru attālumā no vecā tilta. 1917.gada rudenī, atkāpjoties no Rīgas, sapieri uzspridzināja divus tilta posmus, bet atjaunošana vilcienu satiksmei prasīja ilgāku laiku, tādēļ tiltu, kam ielika koka pagaidu posmus, izmantoja tikai gājēji. Tiltu atjaunoja. Tad, kad 1924 pali sagrāva veco dzelzs tiltu un Lībekas tiltu, pāri Daugavai brauca tikai vilcieni. 1941. gadā, armijai atkāpjoties, uzspridzināja dažus tilta posmus. Vācieši tos īsā laikā atjaunoja, bet, 1944. gadā atkāpjoties no Rīgas, viņi ar lielu rūpību uzspridzināja visu tiltu. 1. decembrī atklāja pagaidu dzelzceļa tiltu, kas tika montēts no abu sagrauto dzelzceļa tiltu detaļām un balstījās uz koka pāļiem.

    6. Lībekas tilts (1918-1931)
    To pusgada laikā uzcēla karaspēks 1917/18 gada ziemā, kad bija bojāti abi dzelzceļa tilti. To uzcēla evakuētā Pontonu tilta vietā. Tas bija režģotu koka konstrukciju tilts un balstījās uz koka pāļiem. Garums 540m. Pa to nevarēja braukt tramvaji un kravas automašīnas. 1924. gada pavasarī ledus sagrāva gandrīz visus tilta posmus, izņemot vienu posmu upes vidū. Tiltu atjaunoja jau vasarā, tomēr to pamazām sāka aizstāt ar atjaunotajiem pontonu tilta posmiem.

    7. Atjaunotais pontontilts (1931-1944; 1945-1957)
    Lībekas tilta posmu nomaiņa ar atjaunotajiem Pontonu tilta posmiem beidzās 1931. gadā. 1944. gadā vācieši šo tiltu saspridzināja.

    8. Zemgales tilts (1938-1944)
    1941. gadā, armijai atkāpjoties, tiltu atkal daļēji saspridzināja. Vācieši tilta atjaunošanu pabeidza tikai 1944. gada vasarā, bet, atkāpjoties, Vērmahta karaspēks to ar lielu rūpību saspridzināja. Tilts vairs netika atjaunots.

    9. Koka kastu tilts (1944-1945)
    Lai nodrošinātu satiksmi, pāris nedēļu laikā blakus sagrautajam Pontontiltam uzstādīja peldošu tiltu uz koka kastēm.

    10.Pagaidu dzelzceļa tilts (1944-1951)
    1944. gada 1. decembrī atklāja pagaidu dzelzceļa tiltu, kas tika montēts no abu saspridzināto dzelzceļa tiltu detaļām un balstījās uz koka pāļiem.

    11. Koka pagaidu tilts (1945-1957)
    To uzbūvēja 105 dienās. Tas atradās Gorkija (Valdemāra) ielas galā. Atklāja 1945. gada 18. martā. Tilts bija no koka ar lielām arkām. Tam pa vidu bija tramvaja sliedes, kas traucēja automašīnu satiksmei.

    12.Dzelzceļa tilts (1951)
    Uzspridzinātajam Jaunajam dzelzceļa tiltam bija 8 loki, atjaunotajam tiltam tika 5 loki, bet pāri Mazajai Daugavai loku vairs nebija. Tilts tika projektēts Ļeņingradā. Joprojām ir ekspluatācijā.

    13.Pēdējais pontontilts (1957-1981)
    Pēc Akmens (Oktobra) tilta uzcelšanas Pontontiltu pārvietoja iepretī Rīgas pilij blakus Koka pagaidu tiltam, kuru pēc tam demontēja. Pēc Vanšu (Gorkija) tilta nodošanas ekspluatācijā Pontontiltu demontēja un nogādāja Somu jūras līcī Ļeņingradas aizsargdambja celtnieku vajadzībām.

    14.Akmens (Oktobra) tilts (1957)
    To sāka būvēt 1955. gadā blakus Pontontiltam. Garums 505 m. Tiltu atklāja 1957. gada 21. jūlijā. Joprojām ir ekspluatācijā.

    15.Salu (Maskavas) tilts (1976)
    Joprojām ir ekspluatācijā.

    16.Vanšu (Gorkija) tilts (1981)
    Tolaik satiksmes analītiķi uzskatīja, ka vislielāko efektu dotu tilta celtniecība Hanzas ielas galā, bet LPSR vadībai bija citi uzskati. Tādēļ tiltu uzcēla Gorkija (Valdemāra) ielas galā. Joprojām ir ekspluatācijā.

    17.Dienvidu tilts (2008)
    Joprojām ir ekspluatācijā smile.gif .
    Категория: отдельные дома и объекты | Добавил: JuL (02.03.2012)
    Просмотров: 2370
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]

    Copyright MyCorp © 2018Бесплатный хостинг uCoz